Pozitia ferma luata de catre Anchor Grup in Bucuresti, care nu a dorit sa renunte la niciunul dintre cele doua mall-uri aflate in portofoliu, a mutat grosul tranzactiilor cu centre comerciale in provincie.
Cele zece deal-uri, achizitii in stadiul de proiect sau la momentul inaugurarii, realizate in ultimul an pe piata locala au o valoare cumulata de circa 840 de milioane de euro, potrivit informatiilor oferite de companii si datelor vehiculate in piata.
Pe de alta parte, nici Bucurestiul nu a fost complet ocolit de tranzactii in ultimul an, cea mai importanta fiind vanzarea pentru a treia oara a centrului comercial City Mall din zona Eroii Revolutiei, tranzactie de peste 100 de milioane de euro. Tot in Bucuresti a fost comsemnata si vanzarea inca din stadiul de proiect a centrului comercial Sun Plaza din sudul orasului, precum si preluarea de catre britanicii de la Equest a parcului de retail Vitantis, intr-o afacere de peste 30 de milioane de euro.
"Din punctul de vedere al structurii si desfasurarii tranzactiei nu sunt diferente intre Bucuresti si alte orase. Principala diferenta o reprezinta randamentul investitiei, tinand cont ca in Bucuresti acest randament este mult mai mic comparativ cu provincia.
Daca Bucurestiul prezinta interes pentru toti investitorii, in provincie acest interes este concentrat cu precadere in orasele cu peste 200.000 de locuitori", apreciaza consultantii firmei Cushman & Wakefield Activ Consulting, care anticipeaza pentru acest an tranzactii cu o valoare cumulata de 1,2-1,4 miliarde de euro.
Deficitul de centre comerciale atrage banii
Rentabilitatea dezvoltarilor comerciale si deficitul de pe piata centrelor de retail moderne reprezinta principalele argumente ale investitorilor, care continua sa pluseze sume importante de bani in proiecte de malluri. "Randamentele investitional