Conducerea producătorului de vase emailate şi sobe Ves Sighişoara (VESY) spune că a reuşit să redreseze activitatea companiei şi că în prezent cererea de pe piaţă depăşeşte capacitatea proprie de producţie ca urmare a orientării vânzărilor spre export. Vânzările la extern au urcat cu 50% în acest an şi au ajuns să aibă o pondere de 40% din afaceri.
"Acum un an, pe vremea aceasta, se făceau pariuri cinice în cadrul Ves pe data la care compania va da faliment. Pariurile izvorau din disperarea şi lipsa de perspectivă a angajaţilor. Proiecţiile de cash-flow arătau că la jumătatea lunii martie urma să se pună lacătul pe uşa fabricii. Au fost momente foarte dificile pe care am reuşit să le depăşim printr-un proces dureros de restructurare prin reduceri drastice de costuri, schimbarea modelului de business şi totodată am încercat să operăm cu şanse modeste schimbări de mentalitate", spune Stan Sorin, directorul general la Ves Sighişoara.
El a preluat conducerea companiei în luna septembrie a anului trecut, fiind adus la cârma Ves de Alexandru Fărcaş, care între timp a devenit cel mai important acţionar al societăţii şi a preluat la aceeaşi dată conducerea Consiliului de Administraţie. Fărcaş, care mai deţine şi societatea de brokeraj Ventrust Investment din Târgu-Mureş, a ajuns în urma majorării de capital derulată recent să controleze 28% din acţiunile Ves Sighişoara, potrivit propriilor declaraţii, în condiţiile în care numai jumătate din acţionari au subscris în cadrul operaţiunii prin intermediul căreia au adus 1,76 mil. lei (circa 413.000 de euro) în companie. La începutul anului, preşedintele Ventrust controla direct şi indirect, prin firma Chimsport, mai puţin de 12% din acţiunile producătorului de vase emailate.
"Da, intenţionez să-mi majorez participaţia în cadrul Ves Sighişoara pentru că am încredere în potenţialul compa