Spectacolul „Jocuri în curtea din spate“, după textul Ednei Mazya, spune povestea unor adolescenţi care împing prea departe „jocul“ seducţiei. Spaţiile alternative sunt o soluţie la care tinerii absolvenţi apelează tot mai des, într-un peisaj teatral prea puţin dispus să integreze noi actori.
Este şi cazul spectacolului care a câştigat toate premiile importante ale ediţiei din acest an a Galei Absolvenţilor a Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică „I. L. Caragiale" din Bucureşti, „Jocuri în curtea din spate", de Edna Mazya, în regia lui Bobi Pricop. Montarea a fost invitată săptămâna trecută la Godot Café-Teatru, ieşind, astfel, pentru prima dată la public, după succesul din timpul Galei.
Deşi se vorbeşte adesea despre numărul mare de studenţi şi absolvenţi ai facultăţilor cu profil artistic, despre inflaţia de actori şi regizori, care ar genera nivelul scăzut al celor care îşi încheie studiile la astfel de instituţii, producţiile tinerilor absolvenţi infirmă din plin aceste teorii. O dovadă în acest sens este povestea adusă în scenă de Bobi Pricop, un regizor de care, cu siguranţă, vom mai auzi. Bine construit, spectacolul propune o interpretare dozată inteligent, în care subiectul principal nu este maturizarea, dimpreună cu „demonii" ei, aşa cum ar părea la o primă vedere, ci „arta" de a manipula a „oamenilor mari".
Revoluţia hormonilor
Fără un decor elaborat - doar cinci scaune, un casetofon, o sticlă cu bere şi cinci actori capabili să susţină treceri complicate de la o stare la alta, de la o situaţie la alta şi de la un rol la altul - spectacolul mizează exclusiv pe interpretare. Spaţiul şi timpul, totul îşi schimbă coordonatele cu un cuvânt şi cu un gest, fără să fie nevoie de repere concrete. Un pariu destul de greu de câştigat pentru nişte artişti încă în formare. Iar eventualele ezitări sunt compensate d