Majoritatea ziarelor romanesti au inregistrat scaderi de tiraj in primul semestru al acestui an, comparativ cu semestrul al doilea din 2008, arata ultimele date ale Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT). Acestea arata ca in primele sase luni ale anului cel mai citit ziar a fost Click, tabloidul publicat de Adevarul Holding, publicatia fiind urmata de Libertatea, Adevarul, Cancan si Jurnalul National.
Rezultatele acopera o perioada marcata de numeroase dispute privind suprematia unui ziar sau altul pe diverse segmente, dar si de intense campanii promotionale prin care publicatiile au incercat sa se mentina in frunte - un avantaj considerabil in conditiile scaderii pietei de publicitate.
Intre altele:
Februarie 2009: Adevarul si Gazeta Sporturilor intra in conflict pe seama unor concursuri cu premii de 1 milion de euroAprilie 2009: Conflict intre Adevarul si Jurnalul National pe marginea promotiilor de carteMai 2009: Libertatea lanseaza propriul concurs cu premii de 1 milion de euroMai 2009: Batalia pentru "ziarul nr. 1" intre Click si Libertatea ajunge la CNAIunie 2009: Ringier nu depune la BRAT cifrele pentru Libertatea si Evenimentul Zilei aferente primului trimestru
Dupa totalul vanzarilor medii pe aparitie, Click a crescut de la 145,8 mii de exemplare in semestrul 2 din 2008 la 212,7 mii in primul semestru al acestui an, atingand 222,3 mii de exemplare vandute in medie pe zi in trimestrul al doilea din 2009. Libertatea a scazut de la 223,5 mii de exemplare vandute in medie pe aparitie in semestrul doi din 2008 la 195,4 mii in S1 2009, media pentru aprilie-iunie 2009 fiind de 192,3 mii de exemplare vandute in medie pe aparitie.
Adevarul, care a desfasurat ample promotii de carte si campanii publicitare, a crescut de la 49 mii de exemplare vandute in S2 2008 la 95,6 in S1 2009 si la aproape 110 mii de exemplare vandu