Clienţii au tendinţa de a controla în mai mare măsură relaţia cu băncile, devenind mai puţin loiali băncii principale şi mai dispuşi să lucreze cu mai multe instituţii de credit. Un procent tot mai mare dintre clienţi se gândesc să-şi schimbe banca, deşi, în mare măsură, sunt mulţumiţi de cea pe care o au în prezent, se arată în studiul Global Consumer Banking Survey, lansat de Ernst & Young. În cadrul acestui sondaj global au fost chestionaţi 28.560 de clienţi persoane fizice ai băncilor din 35 de ţări din întreaga lume. Conform rezultatelor studiului, la nivel global numărul celor care sunt clienţi ai unei singure bănci a scăzut la 31% în 2012, de la 41% în 2011, în timp ce numărul celor care lucrează cu două sau trei bănci a crescut de la 21%, la 32% în aceeaşi perioadă. Citeste in atasament studiul Global Consumer Banking Survey integral
Această tendinţă de multi-bancarizare a fost determinată, în mare măsură, şi de dorinţa clienţilor de a obţine rate mai bune (34%), respectiv servicii mai bune (34%).
Studiul Ernst & Young in cateva puncte:
• Ponderea clienţilor care intenţionează să-şi schimbe banca s-a dublat în ultimul an
• 70% dintre clienţi ar fi dispuşi să ofere băncilor şi mai multe informaţii personale, dacă astfel s-ar îmbunătăţi nivelul serviciilor de care beneficiază
• Doar 44% dintre clienţi afirmă că băncile îşi adaptează produsele şi serviciile pentru a veni în întâmpinarea nevoilor lor
• 91% dintre consumatori se aşteaptă la recompense de ordin financiar pentru fidelitatea lor faţă de băncile cu care lucrează
“Clienţii transmit băncilor un mesaj clar: noi preluăm controlul”, afirmă Pierre Pilorge, Partener în cadrul departamentului de consultanţă pentru Servicii Financiare al Ernst & Young EMEIA (Europa, Orientul Mijlociu, India şi Africa).
Băncile trebuie să ofere servicii per