FINANCIAL TIMES
* America: testul real vine după alegeri
Cel care a câştigat alegerile din SUA, în 2012, se confruntă cu un test imediat, nu numai pentru a depăşi divergenţele dintre democraţi şi republicani, care au paralizat în mare măsură Washington-ul. Provocarea cea mai mare este găsirea unei modalităţi de a reaprinde spiritul optimist în privinţa realizărilor, într-o naţiune afectată de criza financiară globală.
* Nelson Peltz preia o cotă din Danone
Investitorul activist Nelson Peltz a cumpărat o participaţie la Danone, una dintre cele mai cunoscute companii din Franţa. Trian, firma americană de investiţii al cărei co-fondator este Peltz, a preluat 1% din compania alimentară, deţinere evaluată la aproape 300 de milioane de euro, conform unor surse apropiate situaţiei.
* L'Oréal anunţă încetinirea vânzărilor în Asia
Grupul francez de cosmetice L'Oréal a informat că piaţa asiatică a încetinit, chiar dacă vânzările sale totale au sporit în trimestrul al treilea din acest an. În cele trei luni încheiate în septembrie, vânzările grupului au crescut cu 4,6%, în ritm anual, la 5,5 miliarde euro.
WALL STREET JOURNAL
* ING taie posturi
Compania olandeză de servicii financiare ING Groep NV anunţă noi reduceri de personal, pregătind separarea operaţiunilor sale bancare de cele de asigurări, pe viitor. ING şi-a diminuat cu 64% profitul net în trimestrul al treilea, la 609 milioane de euro.
* Carlsberg creşte în Rusia
Producătorul danez de bere Carlsberg şi-a majorat cota de piaţă în Rusia, însă profitul net al companiei a scăzut în trimestrul al treilea, în ritm anual. Câştigul a ajuns la 2,14 miliarde coroane daneze (368,3 milioane dolari), de la 3,01 miliarde anul trecut.
În Europa de Est, inclusiv Rusia, vânzările Carlsberg au sporit cu 8,1%, la 6,03 miliarde coroane.
* Delhaize întâmpină d