Mazda Motor Corporation (Hiroshima, Japonia) a raportat astazi rezultatele financiare dupa primele noua luni ale anului fiscal 2006, anuntand totodata predictiille financiare revizuite pentru finalul anului.
In perioada aprilie - decembrie 2006, vanzarile consolidate Mazda au atins valoarea de 2.289,6 miliarde Yeni, reprezentand o crestere de 9% compara-tiv cu aceeasi perioada a anului fiscal 2005. Profitul operational a crescut cu 23,6 miliarde Yeni, la 107,3 miliarde, cu 28% mai mult fata de anul prece-dent.
Aceste performante financiare au fost posibile datorita unui mix de produc-tie imbunatatit, eforturilor de reducere a costurilor, precum si datorita efectului pozitiv inregistrat ca urmare a unei deprecieri a Yen-ului, care a contrabalansat cresterea preturilor la materii prime.
Profitul din activitatile curente a crescut cu 23%, atingand valoarea de 83,9 miliarde Yeni, iar profitul net a fost de 42,1 miliarde Yeni, mai mult cu 2% decit in perioada corespunzatoare a anului 2005.
Din perspectiva geografica, vanzarile Mazda in sistem retail au scazut in Ja-ponia cu 8%, la 182.000 unitati, pe fondul reducerii cererii pietei pentru ve-hicule inregistrate. In SUA, volumul vanzarilor a atins 202.000 unitati, reprezentand o crestere de 4% comparativ cu anul precedent.
Acest lucru s-a datorat in primul rand contributiei aduse de modele recent lansate, pre-cum Mazda CX-7, Mazda5 sau MX-5 Miata. Cererea mare inregistrata in Eu-ropa pentru modelele diesel Mazda5 si Mazda6, alaturi de MX-5, a dus la obtinerea unui volum de vanzari retail de 219.000 unitati, in crestere cu 11%.
In China, competitia acerba a provocat o scadere cu 4% a volumului vanzarilor, la 98.000 unitati. Vanzarile totale pentru primele 9 luni ale anu-lui fiscal 2006 au fost mai mari in Europa si America de Nord. Acest lucru a balansat efect