Ştirile despre utilizarea vehiculelor aeriene fără pilot (UAV) în zonele de război au creat îngrijorări cu privire la capacităţilor de operare a acestor aparate într-un mediu comercial. La începutul acestui an, în oraşul american Seattle, un protest public a forţat departamentul de poliţie să utilizeze elicoptere de acest gen pentru supravegherea mulţimii.
Atitudinea publică îl îngrijorează pe Paul Applewhite, un inginer aerospaţial cu experienţă de zece ani în companii precum McDonnell Douglas şi Sikorski. El are acum propriul startup într-un parc industrial din sudul Seattle. Applewhite dezvoltă drone.
„Am cumpărat carcasa şi motorul de la un magazin online de hobby-uri“, spune acesta. Pentru a-l transforma într-o dronă i-a adăugat o antenă GPS şi o placă cu circuite integrate care îi permite aparatului să zboare în mod autonom. El speră să vândă drona unei agenţii de servicii medicale; echipele medicale ar putea-o utiliza pentru transportul unor mostre de ţesuturi pentru teste de laborator, spre exemplu. Pur şi simplu se introduc coordonatele şi drona se va întoarce înapoi după livrare.
Cel puţin în teorie. În realitate, Applewhite nu ştie cu siguranţă ce poate face avionul său, deoarece nu are voie să îl utilizeze deocamdată.
Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA) interzice utilizarea vehiculelor aeriene fără pilot în scop comercial. Chiar dacă pentru pasionaţi este legală utilizarea dronelor de mici dimensiuni, Applewhite nu o poate folosi pentru că face parte dintr-o afacere.
El şi-a depus actele pentru obţinerea unui certificat de autorizare, dar procesul durează din luna august a anului trecut. „Am redactat un document de 62 de pagini pe care l-am depus la guvernul federal“, spune acesta şi presupune că va fi nevoit să se întâlnească personal cu legiuitorii din Washington, înainte de a-i fi pe