Stihl Romania, filiala locala a unuia din cei mai importanti producatori de motoutilaje agricole din lume, a inregistrat o crestere de 20% a business-ului anul trecut, de la 20 milioane euro (85 mil. lei) in 2010 la 24 milioane euro (102 mil. lei), in special datorita programului promotional Rabla dedicat schimbarii unor utilaje vechi cu unele noi.
Demarat in 2009, programul „Rabla” pentru motoutilajele agricole a reprezentat o evolutie constanta a business-ului nemtilor de la Stihl pe piata din Romania.
„Vanzarile de motocoase si motoferastraie au inregistrat o crestere sustinuta in 2011. Totodata, consolidarea retelei de distributie a condus la aceasta evolutie”, este de parere Ioan Mezei (foto), directorul general Stihl Romania.
Potrivit statisticilor grupului german, piata de profil din Romania se ridica la circa 120 milioane euro, principalii concurenti fiind suedezii de la Husqvarna si producatorului autohton de motoutilaje agricole Ruris Craiova.
Afla si Cine este antreprenorul roman care se lupta cu greii Stihl si Husqvarna
In prezent, filiala locala a grupului Stihl isi desfasoara activitatea prin intermediul celor 220 distribuitori repartizati la nivelul intregii tari.
Brandul german activeaza pe piata locala prin atat prin intermediul Stihl - producator de motoferastraie, motounelte, motocoase si alte grupuri asociate, dar si prin marca austriaca asociata Viking, care produce motoutilaje dedicate intretinererii spatiilor verzi.
“Divizia Viking reprezinta in acest moment circa 7% din totalul afacerii Stish in Romania. Am observat o evolutie simtitoare in ultimul an a acestui segment in mediul urban”, a mai precizat Mezei.
Mai mult decat atat, prin programul derulat de subsidiara grupului german Stihl, compania a reusit sa scoata din uz circa 40 de tone de motounelte vechi de gradinarit.
Miza pe o crester