* Ieri dimineata, la Madrid, 13 bombe au explodat intr-o gara si in patru trenuri intesate de navetisti * Oameni arsi, membre retezate, bucati de carne aruncate la mare distanta de sinele de cale ferata * Zona atentatelor, locuita de imigranti saraci, intre care multi romani * Autoritatile spaniole considera ca atentatul a fost savarsit de ETA, si nu de Al-Qaida * Lista provizorie a romanilor victime ale atentatului, in pag. viata internationala La ora locala 7.39 a explodat prima bomba, in gara madrilena Atocha. In minutele urmatoare, alte 12 explozii consecutive au distrus vagoanele a patru trenuri de navetisti care veneau din Alcala de Henares si Guadalajara si intrau in statiile Atocha, El Pozo del Tio Raimundo si Santa Eugenia. "Nu stiti cum este sa cobori din tren si sa vezi oameni arsi, cu membre retezate, tineri, copii... Ne dadeam seama care erau mortii si incercam sa ii acoperim cu ce aveam, cu cearsafuri, cu haine, pe cei raniti. Ce oroare! Ce oroare!", povesteste Nieves, asistenta medicala la unul dintre cele doua spitale de campanie instalate la mica distanta de locul unde a sarit in aer trenul de periferie care intra in gara centrala Atocha. Semanand panica si haos in capitala spaniola, seria sangeroasa de atentate s-a soldat cu cel putin 190 de morti si peste 1.250 de raniti. Trenurile-naveta ale Renfe (compania feroviara spaniola) transporta, in medie, 210.000 de persoane zilnic la orele de varf ale diminetii (intre 7 si 10 a.m.), cand lucratorii din zonele periferice ale Madridului, multe dintre ele cartiere muncitoresti, se indreapta catre centru. Dintre acestea, cursele care pornesc din sau au ca destinatie statia Atocha ofera servicii pentru o medie de 40.000 de calatori. Exploziile s-au petrecut la distanta de doar patru sau cinci minute una de cealalta, in trei dintre cele patru trenuri, iar in al patrulea, cu circa doua ore mai tarziu. Prima ex