Chiar dacă mâine va fi desemnat un câștigător pentru CFR Marfă, vânzarea companiei se va face probabil de abia după câteva luni, din cauza contestațiilor Sursa: AGERPRES
Procesul de vânzare al companiei de stat a născut o mulţime de semne de întrebare şi ar putea crea în continuare suprize care să introducă privatizarea CFR în prelungiri. Bâlbele Transporturilor, schimbările făcute în plin proces de privatizare, ar putea întârzia cel puţin cu câteva luni procedura.
De altfel, compania amerciană Omnitrax, descalificată pentru că nu a depus planul de afaceri pentru compania de stat, a contestat deja privatizarea. „Nu este exclus ca şi eventuala desemnare, mâine, a unui câştigător, să nască noi contestaţii”, au declarat pentru EVZ surse apropiate procesului de privatizare. Din această cauză, transferul de acţiuni către cumpărătorul CFR Marfă nu se va putea face imediat.
„Contestaţia va trebui soluţionată, iar abia după ce va exista un verdict la comisia de soluţionare a contestaţiilor se poate face cedarea pachetului de acţiuni. Cel mai probabil, în septembrie CFR Marfă va avea un nou proprietar”, a declarat pentru EVZ Iulian Măntescu, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă.
Gafe majore
Motive de noi contestaţii există din plin, spun spe cialiştii. În plin proces de privatizare cea mai mare parte a datoriilor companiei au fost şterse, creându- se astfel un avantaj net celor care au depus oferte pentru compania de stat. Aceştia au avut, peste noapte, posibilitatea de a cumpăra, în locul unei companii falimentare, una care se vinde deja cu mult sub preţul real. Potrivit surselor EVZ, CFR Marfă valorează în prezent 600 – 700 de milioane de euro, preţul de vânzare pornind de la 180 de milioane de euro. Chiar dacă majoritatea specialiştilor consideră că, în prezent, CFR se vinde pentru un preţ de mic, nu este exclus ca statul să încaseze