După ce toate tentativele autorităţilor de a atrage investiţii pentru modernizarea Aeroportului Internaţional Chişinău au eşuat, Guvernul a decis să dea obiectivul în concesiune unui agent economic pe o perioadă de până la 49 de ani.
Compania selectată printr-un concurs ar urma să construiască un terminal nou pentru pasageri şi o parcare auto, să renoveze pista de decolare şi sistemul de iluminare, racordând întreaga infrastructură aeroportuară la cerinţele europene. O atenţie sporită ar urma să fie atrasă asigurării securităţii zborurilor. Potrivit estimărilor, pentru modernizarea complexului ar fi nevoie de cel puţin 230 de milioane de euro.
Dintre toţi membrii Guvernului, împotriva acestei decizii s-a pronunţat doar guvernatorul Găgăuziei. „Ce sens are să renunţăm la găina care aduce ouă de aur, să dăm acest business profitabil în mâinile cuiva?“, a întrebat Mihail Formuzal.
Ministrul Economiei, Valeriu Lazăr, a explicat că aşa au procedat şi alte state, cum ar fi Turcia, asigurându-l că Guvernul şi cetăţenii moldoveni vor avea doar de câştigat de pe urma acestui parteneriat public-privat.
Potrivit condiţiilor de concesionare, redevenţa (taxa pe care o va plăti în bugetul de stat compania care va lua în concesiune activele şi terenul) va fi de cel puţin 1% din cifra de afaceri. Volumul investiţiilor solicitate de la compania care va câştiga concursul de concesionare urmează a fi de cel puţin 230 de milioane de euro, până la scadenţa perioadei de concesiune. La prima etapă, adică în primii doi ani de la data semnării contractului, se aşteaptă investiţii de 40 de milioane de euro. Acestea vor fi direcţionate pentru lucrări de extindere a terminalului, construcţie a unei parcări auto multietajate, modernizarea pistei de decolare, a peronului, sistemelor de iluminare şi de drenaj.
La concursul de concesionare pot participa atât agenţi eco