Industria constructiilor din Romania a suferit in cursul anului trecut un declin de 0,2%, ultimii patru ani fiind dominati de lucrarile civile precum cele de infrastructura si transporturi.
O analiza a companiei de cercetare si consultanta PMR arata ca in Romania cea mai mare pondere a lucrarilor de constructii de anul trecut a fost directionata de autoritati catre lucrarile de infrastructura (reabilitari de drumuri/sosele/poduri), in timp ce dezvoltarea segmentelor rezidential si non-rezidential nu a fost capabila sa tina pasul cu evolutia lucrarilor civile din cauza unui climat economic nefavorabil si a investitiilor scazute in acest sector.
In acest fel, ponderea lucrarilor de infrastructura in ultimii patru ani s-a mentinut la un prag care a depasit valoarea de 40%, in 2012 ajungand sa reprezinte peste 46% din totalul lucrarilor de constructii, arata datele PMR, care indica o crestere constanta a acestui sector in detrimentrul constructiilor rezidentiale.
Totodata, in ultimii trei ani, constructiile non-rezidentiale au cunoscut o crestere de circa 5 procente, tendinta, ca si in cazul lucrarilor de infrastructura fiind in continua crestere.
Anul trecut, in Romania au fost reabilitati 286 de kilometri de drumuri nationale din care aproximativ 140 de kilometri de sosele noi, cea mai buna evolutie din ultimii 20 de ani. Citeste si:Boagiu: Unii presedinti de consilii judetene santajeaza constructorii de autostraziIsarescu: Se vor face mai multe autostrazi cu deficit structural de 0,5%CNADNR da 21 mil. lei pentru a fi sfatuita cum sa construiasca 6 tronsoane de autostrazi
In ciuda faptului ca CNADNR nu a incheiat anul trecut contracte noi pentru dezvoltarea de autostrazi, intelegerile din 2011 privind semnarea a noua contracte in valoare de 1,3 miliarde de euro care prevedeau construirea a 180 de kilometri de autostrada aveau