Un seminar de educare a tinerilor din online-ul romanesc, un set nou de standarde in industria de publicitate online si implicarea pe segmentul video si mobil reprezinta doar cateva dintre prioritatile pe care le are noua sefa a IAB Romania, Ioana Anescu. Vezi mai multe informatii precum si pareri despre evolutia pietei si a jucatorilor in primul interviu al ei in presa.
a fost numita la conducerea IAB Romania in septembrie anul acesta, ea fiind implicata in institutie din 2009.
W-S.ro: Cum ti se pare ca s-a descurcat predecesorul tau, Ionut Oprea, la conducerea IAB, timp de patru ani?
IA: Cred ca a facut treaba buna.
W-S.ro: Defineste “treaba buna”. Din exterior s-au vazut unele lucruri, dar nu prea multe, unele nefinalizate.
IA: Din exterior nu s-au vazut pentru ca nu au fost foarte vizibile. Lucruri s-au intamplat. Noi am fost prezenti si am reprezentat Romania in relatia cu IAB Europe, “am plasat” cumva Romania pe harta IAB-urilor locale, cu disponibilitati de colaborare, prezenta la diverse evenimente. De exemplu, in primavara acestui an, s-a infiintat IAB Serbia si au facut un panel cu tarile din regiunea aceasta. Pentru ei a fost foarte important sa stie ca au sustinerea si pot prelua cunostiinte de la tarile care deja au ceva experienta. Cu bune, cu rele, unii sunt mai vizibili, unii nu, mergem inainte. Polonia este cea mai pregnanta prezenta in regiune.
W-S.ro: Ce implica acest lucru, efectiv?
IA: Au multe proiecte pe care le desfasoara, multe evenimente, sunt organizati ca o corporatie – au departamente cu project manager pe fiecare departament.
W-S.ro: Romania cand va ajunge aproape de acest nivel?
IA: Ei sunt modelul pe care noi il urmam. Cam asa as vrea sa se desfasoare lucrurile in continuare si la noi – avem directii clare spre care vrem sa ne indreptam. Partea de dezvoltare de proiecte e