După 13 ani de aşteptări, Calafatul intră pe harta Coridorului IV European a transportului de marfă şi călători. Podul Vidin-Calafat va fi inaugurat, cel mai probabil, pe 1 martie 2013. Între timp, municipalitatea lucrează la construirea unei centrale electrice care să cogenereze agent termic pentru oraş şi atragerea de investitori, având două variante pentru realizarea unui parc industrial.
Primăria Calafat a reluat proiectul construirii unei centrale electrice care să furnizeze prin cogenerare energie termică pentru oraş. Municipalitatea pune la dispoziţie un teren de opt hectare, pe care-l concesionează pentru 49 de ani viitorului investitor. Ultima ofertă vine din Serbia, unde grupul CPI din Belgrad, adus de un investitor italian, va încerca să colaboreze cu o bancă elveţiană pentru o investiţie într-o centrală cu o capacitate instalată de 80 MW. Potrivit site-ului companiei, CPI a fost fondată în 1969, ca departament al Institutului de Chimie, Tehnologie şi Metalurgie (IHTM) din Belgrad. Compania este specializată, printre altele, în petrochimie şi industria energetică, participând la construirea unor fabrici în Rusia, Libia, Algeria, Irak sau China. A doua ofertă provine din partea Green Energy Calafat, o societate deţinută de un cetăţean olandez ce controlează grupul Sequoia Capital. Oferta Green Energy se referă la o investiţie iniţială de 15 milioane de euro.
„Discutăm cu ambele părţi, să vedem care sunt condiţiile oferite pentru oraş. Din câte am înţeles, afacerea constă în producerea de energie electrică şi livrarea ei în sistemul naţional. În cogenerare însă, centrala va produce şi energie termică pentru oraş“, ne-a precizat primarul Mircea Guţă. Din cauza costurilor mari de producţie, vechea centrală termică a oraşului Calafat a dat faliment, iar instalaţiile au fost vândute ca fier vechi de cel care a cumpărat activele.
Două parcur