Black Friday este un context de consum, asa cum este orice sarbatoare, eveniment, traditie sau etapa in viata consumatorului. Iar orice brand serios trebuie sa se adapteze contextelor de consum. Acest lucru presupune sa anticipezi care vor fi asteptarile si comportamentul clientilor tai in acel context, si sa te pregatesti pentru ele.
Din perspectiva contextului de consum, Black Friday inseamna:
• Reduceri mai mari decat in restul anului
• O vrie a cumparaturilor, bazata mai mult sau mai putin pe nevoi reale
• „Inghesuiala” si, ca atare, cozi in magazinele fizice, precum si servere si centre de suport supra-solicitate in cazul celor online
• Un timp mai mare de asteptare din partea consumatorilor
Pentru un brand, acest lucru trebuie sa se traduca prin:
• Reduceri autentice, nu doar un layout nou pentru site si o campanie reusita care ascund in spatele lor tot preturile vechi
Citeste si:Black Friday 2013: Vodafone intra in hora reducerilor - telefoane la 0 euroCe nereguli au semnalat romanii catre ANPC de Black FridayBlack Friday 2013: Flanco a facut publica lista ofertelor de Black Friday
• Reduceri la produse dezirabile, nu doar la cele care oricum nu se vindeau, indiferent de reducere
• Pregatirea stocurilor pe masura unor estimari realiste de vanzare
• Suficient back-up pentru servere si pentru echipele de suport si vanzari asa incat supra-solicitarea acestora sa fie prevenita. Or fi simpatice mesajele cu „Ne pare rau, suntem atat de populari astazi incat ne-au picat serverele”, dar incep sa semene tot mai mult cu autoritatile care „au fost luate prin surprindere de zapada si in acest an”. E mult mai profesionist un site care si-a cunoscut clientii suficient de bine incat sa anticipeze vanzarile din acea zi si si-a luat masurile necesare, decat unul care a lucrat o saptamana la design-ul paginii prin care