Cele 13 romane ale lui Paulo Coelho, traduse în româneşte de Editura Humanitas, au fost vândute în peste un milion de exemplare, în zece ani. Cel mai mare succes editorial al lui Paulo Coelho (63 de ani) a fost „Alchimistul“, cu peste 193.000 de volume vândute din anul 2003.
La sfârşitul lui 2010, după 10 ani de la apariţia cărţii lui Paulo Coelho „Veronica se hotărăşte să moară" (2000), în limba română, seria de autor dedicată scriitorului brazilian la Editura Humanitas în care au fost publicate, până acum, 13 titluri, a atins 1.000.000 de exemplare vândute în România.
În lume, cărţile lui Paulo Coelho au fost traduse în 56 de limbi, iar scriitorul a vândut 130.000.000 de exemplare în 160 de ţări până la finele lui 2010, potrivit Simonei Kessler, agentul scriitorului în România.
Despre Paulo Coelho s-a spus că face „metafizică pe înţelesul tuturor", că optimismul său este molipsitor, fapt exemplificat de agentul său şi prin impactul prezenţei sale online: pe Facebook, Coelho are 4 milioane de fani, pe Twitter are un milion de admiratori, iar blogul său se bucură de 1.650.000 de vizualizări pe lună. „Am succes nu pentru că sunt un scriitor la modă, ci pentru că cititorii mei îşi regăsesc propriile sentimente în cărţile mele", spunea Paulo Coelho, când a vizitat România în anul 2005.
Autorul a explicat atunci că „fericirea înseamnă să găsim un sens în viaţă" şi a subliniat că, de fapt, toate cărţile sale, de la „Al cincilea munte" la „Unsprezece minute", abordează aceeaşi temă a căutării identităţii.
În căutarea identităţii
Care este „învăţătura" răspândită de Coelho? „Că există Dumnezeu, că eşti vegheat de un înger, ca eşti liber să alegi şi binele şi răul, că fericirea poate fi la un pas de tine, fără ca tu să-ţi dai seama, că iubirea e rostul tău pe lume", spunea Gabriel Liiceanu, directorul Editurii Humanita