Scriu de mai bine de zece ani despre televiziune în cadrul acestei rubrici, vreme în care nu am încetat să atrag atenţia asupra degradării continue a mesajelor de pe micile noastre ecrane. Am vorbit despre tabloidizare şi apoi despre OTV-izare (ceea ce e tabloidizarea extremă), despre mahalaua care cîştigă tot mai mult teren, despre crearea unor vedete din personaje de joasă speţă, care apoi sînt luate drept model de către telespectatori, despre necesitatea unei atitudini responsabile faţă de public a celor care decid programele TV. Bineînţeles, sînt conştient că aceasta e o luptă cu morile de vînt şi că nimeni nu se sinchiseşte, dintre decidenţii televiziunilor, de scrijelelile mele din acest colţ de pagină. De ce s-ar sinchisi de vorbele unui loser care tot dă din gură, cînd, pentru ei, subiectul propoziţiei e cu totul altul? În toată această trebuşoară e vorba de bani, de foarte mulţi bani – iar asta e tot ceea ce contează pentru ei. Ce atitudine responsabilă şi alte bla-bla-uri de genul acesta? Noi ne ocupăm de lucruri serioase aici!
DE ACELASI AUTOR Premiile acestei rubrici pentru 2012 Actorul şi televiziunea Cine pleacă, cine rămîne Ordonanţa pe furiş Să luăm, de exemplu, cele două principale emisiuni tabloide de la Antena 1 şi PRO TV: Acces Direct, prezentată pînă nu de mult de Mădălin Ionescu şi acum de Simona Gherghe, şi Happy Hour, cu Cătălin Măruţă. La prima ediţie din această toamnă, cea în care debuta Simona Gherghe, Acces Direct a avut 534.000 de telespectatori, în timp ce Happy Hour s-a mulţumit doar cu 490.000. Măruţă l-a avut invitat pe bărbatul care a rămas însărcinat de trei ori, iar în platourile Antenei 1 au venit părinţii Mădălinei Manole. Deci o curiozitate de bîlci, de tipul femeii cu barbă, pe de-o parte, şi nesfîrşitele bălăcăreli pe marginea mormîntului cîntăreţei, pe de altă parte. Dar astea sînt, desigur, prostii... Să vorbim