Soferii de camioane de marfa de pe drumurile europene se confrunta cu aceleasi pericole de deturnare ca si navele din largul coastelor somaleze, cele mai riscante destinatii fiind tari est-europene precum Romania, Ungaria si Polonia, anunta un raport al Europol, citat de Sky News. Agentia avertizeaza soferii din intreaga Uniune Europeana sa fie mai vigilenti, pentru ca gruparile criminale, cunoscute de conducatorii de camioane sub denumirea de "pirati terestri", sunt bine organizate. Acestea aduna frecvent informatii pentru a viza cele mai profitabile transporturi, uneori urmarind un camion pe o distanta de 300 de kilometri, potrivit agentiei.
Gruparile de crima organizata vad camioanele ca o tinta "usoara", mai arata agentia europeana de politie, pentru ca marfa transportata pe continent este deseori valoroasa, usor de vandut si neprotejata.
Conform unui sondaj recent al Uniunii internationale de transport rutier, un sofer de camion din sase a fost atacat in ultimii cinci ani si unul din cinci a fost vizat mai mult decat o data. Aproape jumatate dintre atacuri au avut loc in parcari, principalul motiv fiind furtul vehiculului si al bunurilor din acesta.
Rob Wainwright, directorul Europol, crede ca criminalitatea legata de transporturile rutiere de marfuri ameninta principiul liberei circulatii a produselor in Europa.
Soferii de camioane de marfa de pe drumurile europene se confrunta cu aceleasi pericole de deturnare ca si navele din largul coastelor somaleze, cele mai riscante destinatii fiind tari est-europene precum Romania, Ungaria si Polonia, anunta un raport al Europol, citat de Sky News. Agentia avertizeaza soferii din intreaga Uniune Europeana sa fie mai vigilenti, pentru ca gruparile criminale, cunoscute de conducatorii de camioane sub denumirea de "pirati terestri", sunt bine organizate. Acestea aduna frecvent informatii pentru a viza