Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) declara, luni, ca ordonanta de modificare a Legii audiovizualului, publicata pe 12 aprilie in Monitorul Oficial si care rescrie regulile in publicitatea TV, este "un abuz din partea statului prin interventia in relatiile comerciale private". AmCham Romania anunta, intr-un comunicat de presa, ca solicita Parlamentului sa respinga aceasta ordonanta.
AmCham apreciaza ca maniera in care a fost adoptata ordonanta contravine Constitutiei, ce prevede ca Guvernul poate adopta ordonante de urgenta doar in situatii exceptionale. Aceeasi organizatie apreciaza ca OUG 25/2013 pune companiile in imposibilitatea de a o aplica, intrucat termenii folositi si termenele de punere in aplicare sunt neclare. AmCham apreciaza ca ordonanta are un impact negativ asupra intregii economii.
AmCham Romania reprezinta 300 de companii americane, internationale si locale cu investitii totale de peste 10 miliarde de USD. Printre membrii acestei organizatii se numara si numeroase agentii de publicitate, iar Radu Florescu, CEO Saatchi&Saatchi si presedinte al Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania, este vice-presedinte AmCham.Vezi mai jos comunicatul integral al AmCham Romania
Pozitia AmCham este facuta publica in conditiile in care astazi are loc o intalnire intre reprezentantii a doua organizatii ale industriei de comunicare - IAA Romania si Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) - si cei ai Comisiilor de Cultura din Senat si Camera Deputatilor, precum si ai Ministerului Comunicatiilor, initiatorul ordonantei de urgenta. Tot azi expira termenul pana la care parlamentarii pot depune amendamente la ordonanta.
Comunicatul AmCham:
AmCham Romania isi exprima dezacordul cu privire la modifcarea Legii Audiovizualului
Bucuresti, 22 aprilie 2013: Camera de Comert Ameri