Coreenii de la Kia au lansat la Geneva Motorshow 2013 prototipul unui crossover cu alura unui Nissan Juke-R. Plasat ca dimensiuni în segmentul B (3,88 metri lungime, 1,77 metri lăţime, la o înălţime de doar 1,35 metri), studiul Kia Provo Concept vine la pachet cu o componentă lifestyle pronunţată, în genul gamei “haute-couture” DS de la Citroen.
Kia Provo Concept afişează o siluetă blindată cu spoilere coborâte aproape de sol, aripi evazate, stâlpii parbrizului camuflaţi total în suprafaţa vitrată fumurie în genul Mini Paceman, în vreme ce plafonul vopsit în portocaliu pare suspendat în spate de o ramă metalică argintie, în genul modelelor 911 Targa de la Porsche.
Farurile triunghiulare integral cu LED sunt unite pe lăţimea capotei de o grilă ce se integrează complet, în vreme ce acelaşi limbaj de design cu stopurile ce comunică printr-o punte de sticlă roşie fac trimitere spre shooting-brake-ul Porsche Panamera Sports Turismo. LED-urile programabile pot fi utilizate atât pentru a furniza surse de lumină pe timp de zi, pentru faza lungă, cât şi într-o configuraţie optică specială în stil racing.
Studiul Provo al celor de la Kia este un hibrid, baza constituind-o unitatea GDI cu injecţie directă de benzină şi supraalimentare prin turbo. Puterea generată din cilindreea de 1.600 cmc este de 204 CP, însă acest propulsor lucrează în complicitate şi cu un motor electric cu un aport de 45 CP. Kia Provo Concept este capabil a se deplasa în modul pur electric, însă doar cu viteze mici.
Levierul cutiei de viteze automate de tip DCT a părăsit amplasarea pe podea în favoarea unor padele poziţionate în spatele volanului. Scaunele sunt fixe, astfel că ajustarea poziţiei la condus se face prin extinderea sau restrângerea pedalierului şi a coloanei de direcţie.