Thomas Moradpour, Marketing Director PepsiCo International, este presedintele juriului Effie 2008. Pentru Moradpour, cel mai important element al unei campanii este obiectivul. In jobul sau de zi cu zi, are si el doua obiective: cresterea consumului de Pepsi Max, in Europa Occidentala si castigarea de cota de piata in fata Coca-Cola, in Europa Centrala si de Est.
Wall-Street: E prima oara cand faceti parte din juriul Effie. Ce va asteptati sa gasiti aici?
Thomas Moradpour: Ma astept sa vad lucrari grozave si ma astept ca asta sa fie o oportunitate imensa de a invata ceva nou. Traiesc chiar acum experienta de a fi membru si presedinte de juriu, ceea ce e grozav. Imi place dinamica acestui concurs si este important pentru mine, ca marketer, sa fiu expus la cele mai bune mostre de comunicare ale unei tari.
Faptul ca trebuie sa semnam un contract de confidentialitate inainte de a evalua lucrarile pentru ca, da sunt niste lucruri confidentiale – clientii si agentiile explica modul in care si-au fixat obiectivele, cum au implementat campania si ce rezultate au obtinut – este un lucru nou pentru mine, dar bine gandit.
Wall-Street: Cum e publicitatea romaneasca, din ce ati vazut pana acum?
Thomas Moradpour: Nu m-as afla aici daca nu as crede ca publicitatea romaneasca e foarte buna. Am venit pentru ca stiam din experienta cu agentia de publicitate care administreaza contul Pepsi in Romania (Graffiti BBDO – n.r.) ca aici se intampla lucruri bune in comunicare, e o piata unde oamenii incearca diverse lucruri si sunt dispusi sa se joace cu ideile. Pe de o parte, pentru ca sunt niste indivizi talentati, care vor sa aduca ideile la viata si pe de alta parte, pentru ca Romania este un loc relativ ieftin pentru a crea si creste branduri. Aici poti incerca lucruri pentru care nu ti-ai mai permite sa-ti asumi riscul in alte parti. Ceea ce e