Ei se plâng că băncile nu respectă contractele şi cer ajutorul Protecţiei Consumatorilor
Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au dat 14 amenzi în valoare de 69.000 de lei băncilor sucevene.
Tot mai mulţi suceveni trec zilnic pragul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) din Suceava. Printre reclamaţiile obişnuite privind alimentele expirate sau garanţii care nu sunt recunoscute de comercianţii care le-au vândut produsele respective, sucevenii încep să reclame şi băncile, pe motiv că acestea nu respectă clauzele contractuale, au majorat nejustificat rata dobânzii sau comisionul de administrare a creditului.
Clienţii se simt păcăliţi şi se plâng inspectorilor
„Acum câteva luni am mers la bancă şi am luat un credit. Acum am observat că mi-au mărit dobânda deşi pe hârtie aceasta era fixă şi nu ar fi trebuit să se schimbe“, a declarat Andrei C., unul dintre sucevenii care se consideră păcălit de bancă. Acesta însă nu este singurul caz, la Protecţia Consumatorilor înregistrându-se până în acest moment 45 de reclamaţii.
Dintre acestea, 38 au fost verificate la Suceava, iar alte şapte reclamaţii au fost direcţionate către Bucureşti. Totodată, în urma cercetărilor au fost date 14 amenzi în cuantum de 69.000 de lei, dar şi trei avertismente. Nu toţi sucevenii care au luat credite de la bănci au avut probleme. „Am un credit luat acum un an. Totul decurge conform planului. Sunt sigur că nu voi avea probleme de acum încolo“, a declarat Gheorghe T., comerciant.
Bancă amendată cu 10.000 de lei
În această lună, comisarii CJPC Suceava au aplicat o amendă record de 10.000 de lei unei sucursale a unei bănci private din Suceava. Inspectorii spun că legislaţia a fost încălcată în repetate rânduri. De asemenea, s-au dispus măsuri pentru remedierea deficienţelor constatate. Potrivit unui comunicat emis de CJPC Suceava, so