Autostrada Iasi - Targu Mures pare sa prinda contur. Potrivit informatiilor furnizate de seful Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Iasi, Danut Pila, autostrada realizeaza o noua traversare a Carpatilor Orientali. "Vor fi suplinite, astfel, cele doua traversari existente, DN 12C si DN15, adica Georgheni - Bicaz si Borsec - Bicaz, care nu pot asigura o viteza superioara de circulatie", a declarat Danut Pila. Lungimea autostrazii va fi de 307 km, din care 8 km de tuneluri si 20 de km de poduri. Lucrarea va fi impartita in trei tronsoane, de cate 100 de km, iar fiecare tronson va fi incredintat unui constructor.
Din cele trei tronsoane ale autostrazii, firma Inocsa Ingenieria a castigat un contract pentru studiul de fezabilitate, de 3,1 milioane lei, pentru tronsolul Targu Neamt - Ungheni; firma Iptana va incasa 3,8 milioane lei pentru Ditrau - Targu Neamt; Search Corporation va incasa 3,3 milioane lei pentru traseul Ditrau - Targu Mures. Autostrada va traversa judetul Neamt prin Targu Neamt, apoi va trece muntii prin coada lacului Bicaz si prin pasul Borsec, spre Ditrau, in judetul Harghita, apoi va merge pe langa Sovata, spre Targu Mures. Valoarea proiectului pentru cei 307 km este de 25.600.300 lei.
In judetul Iasi, autostrada urmeaza sa treaca prin 19 comune, urmand sa fie expropriate 900 de hectare de teren, de la 2.900 proprietari. Autostrada va porni din comuna Ungheni, apoi va trece prin: Golaesti, Aroneanu, Victoria, Popricani, Rediu, Letcani, Dumesti, Podu Iloaiei, Baltati, Ion Neculce, Targu Frumos, Strunga, Costesti, Helesteni, Pascani, Stolniceni-Prajescu, Miroslovesti. Va iesi din judet pe teritoriul comunei Motca. In judetul Iasi, viitoarea autostrada se intinde pe 96,6 km si va avea doua benzi pe sens, o latime de 26 m, parapet metalic intre sensuri si cinci noduri rutiere. In planurile oficiale ale Guvernului nu sunt deocamdata menti