Primăria Turda şi-a lansat, astăzi, brandul turistic care are la bază sloganul: „Descoperă oraşul Salinei“. Pentru stabilirea unui brand al Clujului, până acum au avut loc mai multe consultări, iar următorul pas va fi identificarea unui sponsor pentru concursul de idei.
Turda se află printre primele municipii din ţară care a reuşit să îşi facă un brand turstic. Conducerea oraşului a considerat că un brand este esenţial pentru dezvoltarea turismului şi atragerea fondurilor legate de acesta, iar la Turda nucleul central al imaginii promovate îl va reprezenta Salina Turda.
„Brandul survine odată cu amploarea deosebită a turismului şi cu sumele considerabile care pot fi atrase prin acesta“, precizează Narcisa Pintea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Turda. Ideea de promovare a brandului se va baza pe notorietatea câştigată de investiţia de la Salina Turda. Au fost achizitionate şi domeniile online pentru promovarea Turzii, prin intermediul noului brand. Municipiul de pe Arieş îşi promovează toate obiectivele turistice din zonă, cum ar fi băile sărate, grădina zoologică (care va deveni unică la nivel regional şi naţional) şi, nu în ultimul rând, salina Turda în care se va construi un hotel sub pământ, cu bază de tratament proprie, dar şi un complex comercial.
Clujul, o problemă mai complexă
„Pentru Turda a fost mult mai uşor să-şi identifice brandul. Cluj-Napoca este un municipiu complex, cu mult mai multe valenţe“, spune primarul Sorin Apostu. Cluj-Napoca are deschisă dezbaterea despre brandul de oraş de mai mulţi ani. Totuşi, în urma consultărilor de până acum, Clujul ar putea avea un brand conturat în jurul ideii de oraş de afaceri, orientat către investiţii. O altă concluzie la care a ajuns grupul de lucru format din reprezentanţi ai unor unor firme de branding, firme de PR, ONG-uri sau artişti este că ar trebui exploatat