MEC va imbunatati criteriile, pentru a evita incurcaturile provocate de declararea ca unitati reprezentative a unor scoli care nu au conditii minime de invatare Numarul prea mare de unitati declarate reprezentative a determinat noua conducere a Ministerului Educatiei si Cercetarii sa ia hotarirea de a elabora alte criterii, in functie de care unitatile scolare vor primi sau nu acest statut. Declararea unei scoli ca reprezentativa aduce o serie de avantaje, cel mai important constind in posibilitatea ca scoala sa organizeze propriul examen de titularizare, adica sa-si aleaga invatatorii si profesorii. Pina acum, odata cu criteriile de evaluare, au fost comunicata si proportia stabilita, la nivelul fiecarui judet, intre numarul scolilor existente si cele care trebuie sa fie reprezentative. In urma cu doi ani, a fost 25%, iar anul trecut, 45%. Ca urmare, erau sau nu indeplinite conditiile, sarcina trebuia realizata, adica au capatat statutul de scoli reprezentative si unitati care nu l-ar fi meritat. "Am gasit situatii in care unele scoli erau reprezentative, dar nu aveau conditii minime de invatatura, deoarece primeau puncte pentru alte performante. Din punctul nostru de vedere, o unitate reprezentativa trebuie sa fie performanta din toate punctele de vedere: de la spatiul adecvat pentru educatie, resurse umane, pina la rezultate", a precizat directorul MEC, Dragos Florescu. Deficienta procentului stabilit de minister a fost relevat si de vicepresedintele de la "Spiru Haret", Marius Nistor. "Imi pare rau, dar, in momentul acesta, nu mai este stimulata concurenta sub nici o forma. De exemplu, la intrebarea «Citi dascali cunosc o limba straina sau lucreaza pe calculator?», de regula, foarte multi au trecut ca, in masa, dascalii au astfel de abilitati. Sa fim rezonabili! Cine poate sa verifice aceste situatii? Este imposibil!" De asemenea, presedintele Federatiei, prof. D