Daca pana acum jobul oamenilor de PR era sa comunice cu companiile, jurnalistii si autoritatile, acum atentia lor se muta inspre oamenii de rand, pe masura ce social media cresc in amploare, a declarat Ioana Manoiu, managing partner GMP PR, in cadrul evenimentului PR Forum.
“PR-ul asa cum il stim noi a disparut. Nu mai trimitem comunicate de presa asa cum trimiteam, nu mai organizam evenimente de presa asa cum organizam, pentru ca nu mai vin oamenii. Traim o clipa istorica, ne reinventam, invatam altceva”, a spus Ioana Manoiu. “Daca stiam sa lucram cu presa, cu autoritatile, cu oamenii de business, noul public este publicul obisnuit. El recomanda, el penalizeaza companiile. Reputatia este data de omul obisnuit. Nu mai putem ramane in zona noastra elitista, ci trebuie sa intram in zona colegilor de la advertising si digital si sa vorbim cu oamenii de pe strada”.
In aceasta perioada, reputatia companiilor este mai fragila ca niciodata, sustine Manoiu. Crizele se propaga rapid in online si, daca in urma cu cativa ani se atenuau dupa cateva zile, acum “raman vesnic in online”.
“Google e managerul reputatiei tale. In momentul in care ai un singur articol negativ in prima pagina de cautari pe Google, esti intr-o permanenta criza de reputatie, de care nu esti constient”.
Sefa GMP a dat exemplul asa-zisilor “reputation hijackers”, persoane specializate in atacuri premeditate asupra reputatiei companiilor. De exemplu, in timpul revarsarii de petrol din Golful Mexic, de anul trecut, pe Twitter a aparut o entitate care se autointitula BPGlobal PR si care posta observatii ironice referitoare la efectele scurgerii de petrol. Intr-o saptamana, falsa pagina oficiala avea peste 100.000 de followeri pe Twitter, in timp ce PR-ul real al BP era urmarit de numai cateva zeci de persoane.
O modalitate de prevenire este, potrivit lui Manoiu, auditul comp