La Geneva Motorshow poate fi admirat până duminică 17 martie cel mai rapid Clio IV de serie, versiunea Renault Sport ataşată celei de-a patra generaţii fiind un adevărat lup în blană de oaie. Downsizing-ul în cazul Renault Clio IV RS 2013 se traduce prin abandonarea unităţii aspirate de 2.0 litri în favoarea unei esenţe mai concentrate ţinută într-o sticluţă ceva mai mică. Astfel, agregatul turbo de 1.6 litri, complet nou, se laudă cu 200 CP, în paralel cu nişte performanţe ce sunt chiar superioare vechii generaţii.
Noul tren de rulare reglat mai rigid a impus coborârea suspensiilor iar diferenţialul electronic responsabil de gestionarea cuplului pe roţile punţii frontale dispune de trei programe: Race, Sport şi Normal.
Cuplul motor de 240 Nm livrat de la doar 1.750 rpm, cu o curbă a puterii constantă până la 5.500 rpm, este impecabil pus în valoare de către o performantă transmisie automată cu dublu ambreiaj de tip EDC ce oferă înclusiv posibilitatea schimbării manuale a treptelor după bunul plac şi starea de spirit de la volan.
Noua transmisie EDC este suficient de isteaţă să retrogradeze mai mult de două-trei rapoarte odată. În cutie există două ambreiaje. Primul este folosit pentru treptele 1 ,3, 5 iar celălalt pentru treptele 2, 4 si 6. Spre exemplu, în timp ce este cuplată treapta a doua, al doilea ambreiaj deja cuplează a treia în avans. Când este dată comanda, totul se întamplă extrem de repede, iar cuplul pare că este livrat fără întrerupere.
Principalul avantaj al cutiei automate EDC cu dublu ambreiaj de pe noul Renault Clio IV RS 2013 este dat de rapiditatea cu care sunt schimbate treptele (150 milisecunde), cât şi de fluiditatea pe care o aduce acest lucru.
Pachetul tehnic prezent pe noul Clio RS 2013 este completat de direcţia electrică variabilă cu viteza, un tren de rulare disponibil în setările Cup şi Sport cu suspensii reglat