Taxa de prima inmatriculare a starnit numeroase reactii, multe dintre ele avand un caracter populist, oferind doar o scena meschina de pe care unii se erijeaza in protectori ai consumatorului. De ce acum, de vreme ce taxa a fost intoarsa pe toate fetele la jumatatea anului trecut, cand guvernul a propus-o si Parlamentul a marit-o? Desigur, pot exista pareri pro si contra, cu conditia sa avem argumente de ambele parti. UE acuza Romania ca a introdus o taxa discriminatorie. Asa cum o recunoaste chiar comisarul european pentru taxe, dl. Laszlo Kovacs, mai sunt inca 17 tari membre ale UE care au exact acelasi tip de taxa (unde cuantumul variaza de la cateva sute de euro - ca la noi - si pana la 16.000 de euro! - la noi ajungand doar la jumatate)! Pe noi ne ameninta cu sanctiunea si probabil ca o face si cu celelalte tari. Suntem ca la scoala cand profesorul vrea sa ia masuri impotriva a trei sferturi din elevi!
Elevii buni ai clasei nu au taxa cu pricina, dar au un impozit anual, cu doua componente: taxa de drum si plata gradului de poluare. Cu cat masina este mai veche, cu atat este mai mare impozitul. Asa se explica de ce nemtii vor sa scape de rablele lor si cauta pe cineva din est.
Discutand la rece taxa cu pricina, nu poti sa nu remarci ca lucrurile au o anumita logica cat se poate de europeana. Adica, poluezi mai mult, platesti mai mult!
Un executiv al companiei AAA Auto, primul si singurul dealer profesionist angrenat in comertul de masini second hand, afirma ca romanii merg spre masini Euro 3 si chiar Euro 4, intelegand foarte bine cele afirmate mai sus. Mai mult, numarul celor care se indreapta catre masini atat de ieftine este nesemnificativ. Domnia sa mai amintea o regula comerciala simpla. Un comerciant serveste clientul de pe piata, iar clientul asta vrea. Iata ca - se demonstreaza - povestea lacrimogena a omului sarac care este impiedi