Piata de leasing din Romania a inregistrat in primul semestru al acestui an o crestere de aproape 36%, pana la 2,94 miliarde de euro, in functie de valoarea activelor finantate, cea mai mare parte a finantarilor fiind indreptate catre sectorul transporturilor, potrivit datelor Asociatiei Societatilor Financiare - ALB Romania. Pentru acest an, reprezentantii ALB se asteapta ca valoarea pietei de leasing sa ajunga la sase miliarde de euro, fata de o valoare de 4,49 miliarde de euro in 2007.
Companiile subsidiare ale bancilor detin cea mai mare cea mai mare cota pe piata leasingului, de 66% din total, urmate de companiile independente, cu 18%, si de companiile captive, care apartin unor producatori sau importatori auto, care detin o pondere de 16%, conform datelor prezentate luni intr-o conferinta de presa de reprezentantii ALB si cei ai Asociatiei Societatilor de Leasing din Romania (ASLR). Companiile afiliate celor doua asociatii controleza 94,6% din piata leasingului, ceea ce face ca valoarea bunurilor finantate de acestea sa fie de 2,76 miliarde de euro.
Vehiculele detin o cota de 70% din volumul finantarilor acordate de companiile afiliate celor doua asociatii fiind urmate de echipamentele industriale, cu o pondere de 23%, si si sectorul imobiliar, cu doar 7%.
In domeniul transporturilor, autoturismele detin o cota de 53%, vehiculele comerciale grele 31%, vehiculele comerciale usoare 14%, iar altor tipuri de vehicule le revine o cota de 2%. Reprezentantii ALB prezenti la conferinta de presa au declarat ca Administratia Fiscala trimite cu intarziere decizia de calcul pentru taxa de poluare catre companiile de leasing, intarziere care poate ajunge si la 15 zile, ceea ce are ca efect scaderea vanzarilor auto in leasing.
Pe segmentul echipamentelor industriale, cea mai mare parte a finantarilor, adica 56%, a fost facuta pentr