Hotelul Crowne Plaza, aflat in portofoliul omului de afaceri George Copos, a inregistrat dupa primele zece luni ale anului o cifra de afaceri de 32 milioane de lei (aproximativ 9 milioane de euro), in crestere cu 6% fata de perioada similara a anului trecut.
“Cresteri au fost pe segmentul clientilor individuali si in special al celor care isi fac rezervari prin sistem. Tendinta se va pastra si in 2008, dar speram si intr-o crestere a segmentului de leisure, grupuri de turisti”, a declarat pentru Wall-Street Mioara Gheorghe, marketing manager Crowne Plaza.
Printre principalii factori care au contribuit la cresterea cifrei de afaceri se regasesc dinamica pietei, schimbarea structurii business-ului cu accent pe clientii individuali si implicit tarife mai mari, cresterea numarului de rezervari venite prin sistemul international si o strategie de vanzari adecvata, enunta Gheorghe.
Din totalul veniturilor, 50% reprezinta veniturile din cazare si 42% veniturile din organizarea evenimentelor, in timp ce segmentul de 8% acopera sectorul food&beverages si alte servicii. Profitul operational a inregistrat in perioada ianuarie-octombrie 2007 aproximativ 10,3 milioane de lei (3 milioane de euro), in crestere cu 3% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce gradul de ocupare pentru cele zece luni s-a situat la un nivel de 73,67%.
“Estimam ca vom termina 2007 cu un grad de ocupare de 70-71%. In perioada de sarbatori ocuparea scade si pana la 30%”, a continuat Gheorghe, preconizand venituri de 39 milioane de lei (aproximativ 11 milioane de euro) pentru acest an, pastrand o crestere constanta de 7-8%.
“A fost un an bun, in care veniturile au crescut cu procente intre 5 si 10 % fata de 2006, fiecare hotel important depasindu-si estimarile. Crowne Plaza va merge pe o crestere fata de realizarile actuale de aproximativ 5%, crestere care tine cont