Romanii consuma anual circa 6 kg de carne de vita per capita, majoritatea provenind din import din tari precum America de Sud, Irlanda sau Polonia. In aceste conditii, potentialul acestei categorii este semnificativ, iar fermierii romani ar trebui sa se orienteze mai mult catre cresterea de bovine din rase de carne, considera Vasile Urzica, director de strategie si dezvoltare Doly-Com.
Consumul de carne de vita reprezinta circa 10% din consumul total de carne in Romania, ceea ce corespunde unei cantitati de aproximativ 6 kg per capita. Spre comparatie, consumul mediu din Europa este de aproximativ 12 kg per capita, printre campioni fiind Luxemburg, Germania si Franta.
Categoria este dominata insa de importuri de diferite origini, in special din America de Sud, Irlanda, Italia sau Polonia.
“Sunt tari care au politica de stat pentru promovarea carnii de vita si reusesc sa fie foarte competitivi, avand o sustinere guvernamentala consistenta. Totusi, calitatea gustativa a carnii cu origine romaneasca este un punct tare, care face diferenta si care va fi fructificat in promovarea acesteia pe piata interna si externa. Credem in potentialul acestei categorii si ne dorim ca si fermierii romani sa se orienteze mai mult catre cresterea de bovine din rase de carne, contribuind astfel si ei la imbunatatirea calitatii carnii”, spune Vasile Urzica.
Cea mai mare parte din consum nu are origine cunoscuta, fiind comercializata in vrac, fara eticheta de origine, inclusiv in unele lanturi de retail modern, completeaza reprezentantul Doly-Com, companie care detine o cota de 14% din total sacrificari bovine in Romania.
Compania detinuta de familia Cazacut, din Botosani, este prezenta pe piata carnii de vita prin brandul Carpathian Beef, singura marca de vita maturata cu origine romaneasca. In prezent, carnea de vita reprezinta aproximativ 50% din vanza