Ea considera ca transparenta este unul dintre cele mai importante aspecte ale pietei locale care necesita imbunatatiri, iar aceasta problema au avut-o si statele vestice, unde legislatia din domeniu a fost modificata in urma unor procese rasunatoare intentate de clienti nemultumiti.
"Cred ca un lucru care va lovi intr-o zi asiguratorii este cresterea transparentei, care este foarte importanta, pentru ca asigurarile de viata sunt produse pe termen lung. Probabil ca asiguratorii ar trebui sa schimbe ceva in procesul de vanzare. Se poate merge mai departe cu explicatiile aduse clientilor cu privire la costurile unei asigurari de viata. Trebuie sa invatam din greselile tarilor din Vest, unde s-a schimbat legislatia dupa ce clientii au intentat procese", spune Coman, care la 1 octombrie va prelua functia de CEO a ING Asigurari.
Pe de o parte, exista agenti in piata care, pentru a vinde cat mai mult si a-si incasa comisioanele, nu le prezinta clientilor explicit toate implicatiile unei asigurari de viata. Pe de alta parte, sunt si multi clienti care nu citesc atent contractele de asigurare. Multe probleme apar la rascumpararea politei, adica la incetarea contractului inainte de scadenta, cand clientii primesc inapoi mai putini bani decat au platit, deoarece orice asigurare prevede costuri in acest caz, care sunt trecute in contract.
In cazul politelor unit-linked, adica a asigurarilor de viata cu componenta investitionala, sunt clienti care intra in panica atunci cand investitia lor trece printr-o perioada de scadere, pentru ca nu inteleg ca acesta este un produs pe termen lung. Asigurarile unit-linked plaseaza cea mai mare parte a primei platite de asigurat in fonduri de investitii, o parte mai redusa fiind destinata riscului asigurat.
"La produsele unit-linked, agentul este instruit de companie sa le spuna clientilor ca produsul este pe termen lu