Parlamentul European a adoptat marți o rezoluție menită să reducă la jumătate, până în 2020, numărul deceselor în urma accidentelor de circulație. Este vorba despre 103 recomandări pentru creşterea siguranţei traficului rutier, printre care se numără câteva schimbări semnificative pentru șoferi.
Astfel, oficialii UE ar dori ca statele membre să impună pe întregul teritoriu o limită maximă de viteză de 30 km/h în zonele rezidenţiale și recomandă folosirea aşa numitelor "alcoolocks" - dispozitive care detectează şoferii care au consumat băuturi alcoolice.
Rezoluția aduce vești bune pentru tineri. Ei vor putea șofa de la 17 ani, însă, timp de un an, până la majorat, sunt obligați să aibă în dreapta o persoană care deține un carnet de conducere.
Odată cu dispozitivele de tip alcoolock, s-ar putea schimba și concentrația de alcool acceptată, până la 0. Rezoluția vorbește și despre "introducerea unei interdicţii la nivelul UE cu privire la fabricarea, importarea şi distribuirea de sisteme care avertizează şoferii cu privire la controalele în trafic", astfel încât folosirea dispozitivelor anti-radar să fie interzisă.
Mai mult, starea de sănătate a șoferilor va fi supravegheată mai atent: controale oftalmologice din zece în zece ani pentru şoferii sub 65 de ani şi la fiecare cinci ani pentru cei trecuți de această vârstă, dar și interzicerea șofatului în timpul tratamentului cu anumite medicamente. UE recomandă și instalarea de sisteme de avertizare împotriva oboselii.
Un alt punct al rezoluției UE se referă la sporirea gradului de protecţie a motocicliştilor, prin montarea unor parapeţi speciali, cu dublă protecţie.
35.000 de oameni își pierd viața, anual, în accidente rutiere pe teritoriul UE. În România, anul trecut, numărul de morți din accidentele rutiere a scăzut cu aproximativ 15% față de 2009, ajungând la 2.363 de persoane.
Cu toate