Comerţul electronic din Romånia traversează o perioadă de expansiune. Cu o rată a creşterii de peste 40% faţă de anul trecut, acesta ar putea depăşi în acest an 50 de milioane de euro. Cifrele vorbesc de la sine: deşi a plecat de la o bază valorică mică (circa 3,5 milioane de dolari în 2004, conform datelor RomCard), se estimează că volumul actual al comerţului online din Romånia va depăşi la sfårşitul acestui an suma de 50 de milioane de euro, valoare car
Comerţul electronic din Romånia traversează o perioadă de expansiune. Cu o rată a creşterii de peste 40% faţă de anul trecut, acesta ar putea depăşi în acest an 50 de milioane de euro.
Cifrele vorbesc de la sine: deşi a plecat de la o bază valorică mică (circa 3,5 milioane de dolari în 2004, conform datelor RomCard), se estimează că volumul actual al comerţului online din Romånia va depăşi la sfårşitul acestui an suma de 50 de milioane de euro, valoare care nu include, atenţie, tranzacţiile realizate prin internet în cazul în care modalitatea de plată nu este un card electronic, ci, de exemplu, plata ramburs (la livrarea obiectului achiziţionat) sau transferul bancar.
Plata cu cardul este în acest moment accesibilă practic tuturor. La sfårşitul anului 2007, existau, conform datelor Băncii Naţionale a Romåniei, peste zece milioane de carduri emise, numărul acestora fiind estimat să crească în acest an cu aproximativ o jumătate de milion. Însă, în ceea ce priveşte magazinele online, situaţia e puţin mai complicată.
În primul rånd, în ţara noastră există în jur de 2.000 de magazine cu activitate online, dintre care însă doar o parte acceptă plata direct pe site. În această privinţă, există două modalităţi de procesare a tranzacţiilor electronice cu carduri: 3D Secure (un sistem de plată pe internet bazat pe un nume de utilizator şi o parolă, iniţiat de Visa şi MasterCard) şi SSL (Secure Sock