•Metodele vechi de predare au facut obiectul unui recent studiu al Centrului Educatia 2000+ si al Fondului Natiunilor Unite pentru Copii – UNICEF Romania
Dupa 15 ani de la caderea comunismului, in educatie nu s-a schimbat mai nimic. Profesorul intra la clasa, iar dupa ce striga catalogul incepe predarea lectiei. Cuminti, in banci, elevii ar trebui sa fie ochi si urechi la predica profesorului, sa noteze, iar dupa memorare, la ascultare sa redea din informatiile primite anterior. Metodele vechi de predare au facut obiectul unui recent studiu al Centrului Educatia 2000+ si al Fondului Natiunilor Unite pentru Copii – UNICEF Romania. Pe cat de dureroase, pe atat de adevarate sunt aspectele semnalate de acestia in urma studiului. "Directorii de scoala si profesorii sunt interesati, inainte de toate, de cate ore se aloca unei discipline sau alteia prin Planul de Invatamant; sunt interesati apoi de manuale; si, abia in ultimul rand, de programele scolare, instrumentele care definesc sau ar trebui sa defineasca in mod normal cum am dori sa fie absolventii scolii romanesti la capatul unui parcurs esential al vietii lor", se arata in studiul amintit.
Programa stufoasa
Programa prea incarcata pe care trebuie sa o parcurga profesorii face ca sistemul sa se invarta intr-un cerc vicios. Spargerea acestuia ar fi posibila daca o ora de curs nu ar mai depinde de o materie foarte stufosa, pe care elevii oricum o uita dupa o perioada de vreme. Aceasta in timp ce in alte tari elevii au rolul principal, profesorii fiind doar indrumatori. Daca la o ora de limba si literatura romana elevii ieseni trebuie sa invete un comentariu la o poezie, sau o caracterizare a unui personaj, nu acelasi lucru se intampla si in Anglia, de exemplu. Aici exista putina teorie, multa practica, fapt care ii ajuta pe elevi sa lucreze mai mult individual. Profesor