Adrian Cherciu a reusit sa aduca bucataria romaneasca in casele din Marea Britanie cu ajutorul unui magazin online, iar acum micii, eugeniile sau varza murata pot ajunge pe masa englezilor printr-un simplu click.
Romanul a lucrat in domeniul IT pentru mai multe companii din Londra, iar pe parcursul sederii sale in Marea Britanie a observat ca exista o lipsa de informare in randul minoritatii de romani. Astfel, Adrian Cherciu a pus bazele site-ului cu rol informativ romanionline.co.uk. Platforma a ajuns la mii de membri, care si-au exprimat tot mai des pe site dorinta de a avea acces la produsele cu specific romanesc, in lipsa unor magazine traditionale romanesti in orasele mici din Marea Britanie.
Romanului i-a venit asadar ideea de a lansa o companie care sa comercializeze online produse alimentare importate din Romania si astfel a aparut Albinuta.co.uk.
"Existau cateva magazine romanesti in Londra, dar multe dintre persoanele interesate nu locuiau in Londra, sau, daca erau 'londonezi', locuiau prea departe de magazinele respective. Ma gandisem deja de ceva vreme ca un magazin online ar fi solutia cea mai buna, dar numai in martie 2010 s-au intalnit toate conditiile pentru a o pune in practica. (...)
Adevarata provocare a fost, totusi, nu aceea de a construi un proiect de asemenea anvergura pornind de la zero. Gasirea metodei optime prin care sa conving publicul sa acceseze serviciile unui magazin online mi-a dat cel mai mult de lucru. Am conceput un proces de cumparare simplu si coerent, care sa poata fi folosit si de cineva care nu este familiar cu Internetul. La inceput romanii nu au fost foarte entuziasmati de cumparaturile online, percepand comertul online ca nefiind sigur.
Pentru a redresa aceasta problema, magazinul nostru a beneficiat de la bun inceput de cele mai performante sisteme securizate de p