Grupul german produce in Romania pentru BMW, Volkswagen, Porsche, Lexus, Toyota sau GM Producatorul german Draxlmaier, cel mai mare angajator din industria locala a componentelor auto, apreciaza ca atractivitatea investitionala a industriei auto romanesti este in scadere, exemplificand prin aprecierea costurilor cu forta de munca, unul dintre principalii indicatori luati in considerare la constructia unei noi fabrici.
"Am observat ca motivatia relocarii in Romania a inceput sa se reduca. De la aderarea Romaniei la UE ne-am confruntat cu cresterea costurilor pentru energie, a costurilor cu forta de munca si a cheltuielilor cu utilitatile", a declarat Ferdinand Zilcher, director administrativ pentru Romania in cadrul Draxlmaier.
Aprecierea tot mai rapida a costurilor fixe a determinat compania sa aplice programe de crestere a productivitatii in fabricile din Romania care insa nu au reusit sa atinga acelasi ritm. "Cresterea costurilor cu forta de munca de la 15% la 30% a fost mai mare decat ne-am asteptat si am observat o crestere brusca a cerintelor angajatilor nostri din Romania, mai ales in perioada de dupa aderare. Per ansamblu, ne asteptam la o crestere generala a costurilor de aproximativ 30%", a spus Zilcher. Compania angajeaza in cele cinci fabrici din Romania aproximativ 18.500 de oameni si este primul angajator din segmentul automotive autohton, fiind urmat de Au-tomobile Dacia cu circa 10.000 de angajati si Auto-mobile Craiova cu 4.000. "Am angajat in acest an noi oameni in unele dintre centrele noastre de productie in timp ce unii dintre angajati au plecat. Considerand situatia generala insa, numarul angajatilor nostri nu a suferit fluc-tuatii majore", a declarat Zilcher.
Compania germana produce in Romania sisteme de bord la Pitesti si Satu Mare, componente interioare si elemente decorative la Codlea, in judetul Brasov, sisteme de bo