Persoanele fizice renunţă masiv la abonamente, după ce au dispărut gratuităţile. Firmele păstrează numerele \"pentru imagine\". Sursa: SHUTTERSTOCK
Clienţii îngroaşă teancul de cereri de deconectare a telefonului fix. Aparatul cu fir spiralat a devenit un fel de bibelou pe care se pune praful. Începând cu 2005, marile firme de cablu au profitat de faptul că foarte mulţi renunţau la abonamentul Romtelecom şi i-au atras cu o "superofertă": "În abonamentul de internet vă oferim gratuit şi telefonul fix".
Estimativ, în 2005, Romtelecom avea aproximativ 4,3 milioane de clienţi la telefonia fixă, acum are doar jumătate.
"Privită dintr-o perspectivă mai amplă, scăderea înregistrată de Romtelecom pe segmentul de telefonie fixă urmează tendinţa internaţională", ne-a precizat Ana Sişu, Senior PR specialist al Romtelecom.
Abonamentul gratis i-a făcut pe cei de la RCS-RDS să ajungă la 350.000 de clienţi, cât aveau în 2005, la 1,5 milioane în 2009. Însă anul trecut, potrivit oficialilor companiei, trendul ascendent s-a oprit. Unul dintre motive îl reprezintă faptul că, dacă la început fixul a fost gratis, RCSRDS a pus o taxă de abonament, ceea ce i-a făcut pe o parte dintre clienţi să ceară renunţarea la aparat.
Un operator mai mic, UPC, a înregistrat scăderi, din 2009 până la finalul lui 2010 pierzând 10.000 de clienţi din cei 150.000.
"Dacă aveai faianţă şi fix erai chiabur"
Miercuri seară, în jurul orei 18.00, în centrul comercial Auchan, în jur de 10 oameni, majoritatea în vârstă, făceau coadă la centrul de plată RCS-RDS. "Renunţăm la fix", a explicat scurt un client care stătea la rând.
Alexandru Mironică are 61 de ani şi vorbeşte la telefonul fix din 1975. "Dacă aveai faianţă şi fix în casă erai considerat chiabur, un mare norocos", îşi aminteşte bărbatul zâmbind.
Săptă