Aderarea la Uniunea Europeană a adus o oarecare bulversare pe piaţa auto românească. Reducerea taxelor vamale va avantaja vânzările importatorilor de modele produse în afara spaţiului comunitar. Pe lângă taxa de primă înmatriculare, surprinzător, chiar şi simpla reducere a taxelor vamale de la 30% la 10% pentru autovehiculele produse în afara spaţiului UE i-a găsit pe mulţi importatori cu temele nefăcute. Aceştia fie nu au încă pregătite strategiile comerciale &ndas
Aderarea la Uniunea Europeană a adus o oarecare bulversare pe piaţa auto românească. Reducerea taxelor vamale va avantaja vânzările importatorilor de modele produse în afara spaţiului comunitar.
Pe lângă taxa de primă înmatriculare, surprinzător, chiar şi simpla reducere a taxelor vamale de la 30% la 10% pentru autovehiculele produse în afara spaţiului UE i-a găsit pe mulţi importatori cu temele nefăcute.
Aceştia fie nu au încă pregătite strategiile comerciale – cu alte cuvinte, nu s-au decis dacă vor trasfera sau nu o parte sau tot avantajul rezultat din reducerea taxelor în avantajul clientului – fie aşteaptă clarificări cu privire la unele norme de aplicare a taxelor pentru diferite categorii de vehicule şi subansamble.
În mare, s-ar putea spune că cei care îşi doresc o maşină produsă în Coreea, America de Nord sau Sud, Japonia sau, de ce nu, China, vor beneficia de o reducere cu 20% a preţurilor acestora. De aici, analiştii pieţei auto se aşteaptă la o creştere puternică a vânzărilor la astfel de modele de autoturisme.
În detaliu însă, lucrurile sunt diferenţiate, în funcţie de importator. „Toate modelele Chevrolet comercializate în România (Spark, Aveo, Lacetti, Epica şi Captiva) sunt produse în afara UE, mai exact în Coreea. De altfel, începând din acest an, alte două modele Ope