Maşină de familie cu motorizări de până la 160 CP
Orice s-ar spune, motoarele TFSI rămân favoritele mele. Ce-i drept, prefer maşinuţele mai mici gen Golf, dar nu se poate spune că nu îşi fac cu brio datoria şi pe Skoda Octavia Facelift. Să mă explic. Ce-mi place la motoarele FSI supraalimentate este explozia care se declanşează... hm... cam la o secundă şi ceva după ce ai apăsat acceleraţia. Pur şi simplu – scuzaţi comparaţia copilărească dar asta e – ai senzaţia că eşti coiotul din desene animate după ce se leagă de artificii şi aprinde chibritul. Beep-beep. De aceea prefer TFSI-urile la maşinile gen Golf GT, pentru senzaţia unică de sportivitate (hulită de unii) pe care ţi-o oferă.
Acum, la Octavia povestea e alta. Avem de-a face cu o maşină de familie, ceea ce ar trebui să ne sugereze un autovehicul pacifist, încăpător şi care consumă puţin. Greşit. Octavia este o maşină încăpătoare. Consumul este, evident, peste cel din carte dar nu sare calul. Cât despre motorizări, între 80 şi 160 de cai, avem ce alege... în funcţie de cât vrei să-ţi distrezi copii, îţi rezistă bugetul, sau doreşti să-ţi îngrozeşti soacra.
La capitolul confort, Octavia îţi aminteşte că are rude bogate şi puternice în Germania. Suspensiile sunt comode, scaunele aşijderea iar instalaţia audio îşi face datoria cu brio.
PREŢUL CORECT. Alegerea este şi o problemă de preţ. Pentru circa 4.000 de euro în plus cumperi un Passat cu caracteristici asemănătoare. Pentru unii 4.000 de euro înseamnă un Logan la mâna a doua. Pentru alţii numai 20% în plus. Opţiunea îţi aparţine.
Noi am testat Motorizare: 1,8 L/160CP
Cutie: DSG
Viteză maximă: 223 km/h
Acceleraţie 0-100 km/h: 7,8 s
Consum: 7,8/6,6/9,1 l
NEWS
PARTENERIAT. Începând cu luna martie 2009, "Garantat 100%" călătoreşte în lumea ideil