Slalomul printre ceainăriile, muzeele şi parcurile londoneze trebuie luat ca joc de strategie. Altfel rişti să dai nas in nas doar cu aparenţele. Londra nu prea stă să fie dezbrăcată de curiozităţi la intămplare.
Blitz /Despre cutumele britanicilor prin ochiul turistului
Slalomul printre ceainăriile, muzeele şi parcurile londoneze trebuie luat ca joc de strategie. Altfel rişti să dai nas in nas doar cu aparenţele. Londra nu prea stă să fie dezbrăcată de curiozităţi la intămplare.
Se spune că atunci cănd cinevaeste obosit de Londra este obosit de viaţă. Poate sunăa vorbe mari, dar e pe bună dreptate. Londra e o metropolă de un consumism extrem, care nu epuizează tocmai datorită diversităţii. De la consumul cultural pentru care trebuie să te dotezi cu ghiduri bine structurate, ca să iţi diriguieşti aşteptările spre locurile cele mai potrivite pentru ele, pănă la consumul culinar, care te impinge la experienţe foarte eterogene, Londra cheamă la extravaganţă consumistă. The National Gallery, The British Museum, St Paulâ Cathedral, obiective clasice ale Londrei, sunt destul de des devansate pe grila turistică, de marile centre comerciale cum e Piccadily Circus sau de diversele piaţete care respiră un aer retro, ca să nu mai vorbim de pub-uri. Şi londonezii recunosc că oraşul lor e din ce in ce mai mult o urbe fast-food.
LA O CEAŞCĂ DE NEWS. Ceainăriile şi cafenele londoneze te pot convinge să renunţi la programul de peste zi şi să petreci ore bune răsfoind Financial Times sau The Guardian in iz matur de ceai negru. Librăriile pe mai multe nivele, in care te pierzi printre rafturile cu publicaţii ale celor mai prestgioase edituri din lume, iţi pot mănca ore bune doar să arunci un ochi peste ele. The Kensigton Gardens şi Hyde Park-ul au şanse mari să te oprescă pentru un timp să leneveşti pe gazonul pe care sute de