Vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale noi au scăzut cu 3,8% pe piaţa internă în primele două luni, la 9.268 de unităţi, după stagnarea din ianuarie, potrivit datelor APIA, care indică însă un avans de 19% al producţiei şi de 10% la export faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut.
"Pe ansamblul pieţei, livrările totale (autoturisme şi vehicule comerciale) au înregistrat o scădere de 3,8% faţă de anul trecut. În interiorul acestei scăderi, avem autoturismele cu - 5,9%. Situaţia nu este diferită de ceea ce se întâmplă pe plan european, unde în primele două luni din 2013 s-a înregistrat o scădere generală de 8,3% a numărului de autoturisme înmatriculate (cele mai mari scăderi procentuale fiind în Portugalia -48%, Grecia -26%, Franţa -20% şi Italia - 18%). În România, în continuare în luna februarie, vânzările au fost susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (81% din total), cele către persoanele fizice reprezentând doar 19% din total", se arată într-un comunicat al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Vânzările de autoturisme s-au plasat la 7.547 de unităţi, faţă de 8.017 unităţi vândute în primele două luni din 2012. Comparativ cu luna ianuarie, vânzările de autoturisme au avansat în februarie cu 26,4%.
La autoturisme, topul pe mărci este condus după primele două luni de Dacia, cu 1.927 unităţi vândute (25,5% din total), urmată de Skoda (808 unităţi/ 10,7%), Volkswagen (759
Pe modele, Dacia Logan rămâne pe primul loc, urmat de Duster, Skoda Octavia, Sandero şi Renault Clio.
"Vânzările au fost susţinute în continuare de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (81% din total), cele către persoanele fizice reprezentând doar 19%. În plus, continuă să se manifeste impactul negativ al importului masiv de vehicule rulate, care, la un volum de aproximativ 34