Principalii jucatori de pe piata profilelor din PVC previzionau o crestere de circa 15-20% a vanzarilor, iar prima jumatate a anului a decurs potrivit estimarilor initiale, insa blocajul de pe piata imobiliara a dat peste cap planurile companiilor de profil, care s-au vazut nevoite sa-si refaca tintele de buget. In aceste conditii, piata de profile termoizolante din PVC va depasi usor nivelul de 700 de milioane de euro inregistrat anul trecut.
Piata de profile PVC va creste anul acesta cu doar 10%, ritm de doua ori mai redus decat cel estimat la inceputul anului. Inasprirea conditiilor de creditare a fost principalul factor de reducere a cererilor de ferestre si usi termoizolante, dar si scumpirea accelerata a barilului de petrol si reducerea investitiilor imobiliare.
„Perioada de vara a adus un recul al vanzarilor, pe care il punem pe seama evenimentelor internationale care au condus si la noi la o scadere generala a pietei de constructii si a numarului de proiecte finalizate si vandute. Estimam insa ca si perioada vacantelor de vara a avut un cuvant de spus in aceasta situatie, care se facea resimtita intr-o masura mai mica in anii precedenti", a declarat Emil Pop, directorul general al companiei Rehau Polymer, divizia locala a grupului german Rehau.
Perioada de toamna a adus o revenire a cresterii cererilor de profile PVC, insa majorarea nu a fost similara cu cea de la inceputul anului. „Estimam ca pe intregul an 2008 piata va creste cu o valoare situata in jurul a 10% fata de anul 2007, cresterea Rehau Romania urmand sa se situeze putin peste acest procent", explica Pop.
Chiar daca exista o necesitate reala de reabilitare a locuintelor, consumatorii finali au devenit mai reticenti in pornirea unor investitii de renovare, fiind mai atenti cu administrarea activelor proprii.
Anul trecut, piata locala de profile termoizolan