Ca si Nathan Zuckerman, David Kepesh a imbatrinit. Si tot la fel ca Zuckerman, batrinetea nu i-a adus chibzuinta si cumpatare, ci, mai rau, i-a exacerbat poftele. In Animal pe moarte, ele se concentreaza in jurul unei tinere cubaneze, Consuela Castillo, fosta studenta a profesorului Kepesh, o tinara provenind dintr-o familie aristocrata bogata, cu vechi descendente spaniole, ajunsa pe pamint american dupa Revolutia din Cuba. Kepesh s-a culcat cu multe dintre studentele sale (ce-i drept, dupa ce nu i-au mai fost studente), dar Consuela e diferita de toate. Are stil, are gratie, are o maturitate neverosimila pentru virsta ei si mai ales, pentru ca degeaba le-ar fi avut pe primele daca n-ar fi avut-o pe ultima, are o pereche de sini minunati pentru care Kepesh dezvolta o noua obsesie. Spun o noua obsesie, pentru ca, daca va mai amintiti, sinii sint o obsesie mai veche de-a lui David, aproape la fel de veche ca si el, doar obiectul sau, mai bine zis, obiectele obsesiei se schimba, sint permanent altele. Ajuns la virsta senectutii, Kepesh a devenit cinic. Recunoaste deschis ca de la o femeie nu vrea decit sex, sex si nu dragoste, pentru ca sexul e singurul concret, orgasmul e cea mai palpabila arma a omului impotriva mortii, pentru ca placerea, intensitatea unui orgasm are aceeasi forta ca si moartea, doar ca in sens opus, un orgasm dizolva orice gind despre moarte, o anuleaza, o face sa apara ireala, o iluzie. Iubirea fizica dintre un barbat in virsta si o femeie tinara este, in viziunea profesorului, iubirea ideala caci "faptul ca se ofera intim unui barbat mult, mult mai batrin le inzestreaza pe acest soi de tinere cu un fel de autoritate pe care n-o pot atinge in relatia sexuala cu un barbat mai tinar. Obtin atit placerile supunerii, cit si placerile stapinirii". In ceea ce-l priveste pe barbat, el nu uita ca-i batrin, dimpotriva, fiecare clipa petrecuta in compania t