În 2020, vom putea călători pe şosele în regim de autostradă întregul drum de la Constanţa până în oraşul german Nurenberg
Oficiali ai Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii(MTI) spun că cei 856 de kilometri ai Coridorului IV Pan European vor costa 8,5 miliarde de euro, cifră care include lucrările deja realizate, cele în curs de execuţie, precum şi proiectele viitoare. Coridorul IV începe în Germania la Nurenberg şi se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta.
În România, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa şi se continuă până la Istanbul. "În această săptămână vor fi lansate patru proceduri de licitaţie pentru adjudecarea contractelor de proiectare şi execuţie pentru Coridoul IV", a declarat Daniela Drăghia, director general adjunct proiecte cu finanţare externă în cadrul CNADNR, potrivit Mediafax.
Anunţul este făcut în contextul în care România a atras doar 1,8%, sau 83 milioane euro, din fondurile europene disponibile pentru dezvoltarea infrastructurii. În 2011, ministerul îşi propune să atragă de 20 de ori mai mulţi bani de la UE.
"Anul viitor vom depune proiecte prin care sperăm să obţinem 1,6 miliarde euro", a spus Eusebiu Pistru, secretar de stat în MTI. Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, declara în septembrie că relaţia ministerului cu Comisia Europeană a fost în ultimii ani "puţin mai încordată", fapt care explică, într-o anumită măsură, şi rezultatele nesatisfăcătoare în absorbţia fondurilor europene pentru infrastructură. Ea a afirmat că va continua dialogul cu oficialii UE pentru a găsi soluţiile care să deblocheze procesul de absorbţie. Până în 2013 România poate beneficia de sume totalizând 4,6 miliarde euro acordate de UE prin Programul Operaţional de Transporturi.
În 2020, vom putea călători pe şosele în regim de autostradă întregul drum de l