Celor care îi reproșează că nu are viziune sau că nu a creat cel puțin un proiect propriu de anvergură, Oprescu le arată celebra „autostradă suspendată“.
„Această șosea cu porțiuni suspendate, cu altele pe sol și cu unele în tunel va reprezenta o nouă centură, mult mai aproape de centru, care va rezolva cele mai multe din problemele de circulație“, explica recent primarul general.
El a spus că primul lucru pe care îl va trece prin Consiliul General va fi autostrada suspendată.
"Am să o trec prin Consiliu şi după aceea nu vă mai anunţ decât atunci când sunt gata, să vă invit pe toţi să ne plimbăm pe ea şi după aceea să dăm drumul la maşini", susţinut edilul.
El a spus că autostrada suspendată putea să o pornească de acum un an şi jumătate. 'Am consultat oameni de specialitate, am discutat cu ei, am discutat şi cu privire la finanţare, pentru că este un parteneriat public-privat şi nu va greva bugetul Bucureştiului, care este şi aşa de austeritate', a arătat Oprescu.
Problema noii artere o reprezintă, însă, prețul, în fața căruia până și consilierii generali social-democrați și liberali au dat înapoi. Potrivit unui proiect de hotărâre respins de curând de CGMB fără niciun vot pentru, 13 km din „autostrada suspendată“, care ar urma să lege podul Ciurel de șoseaua Colentina trecând prin Giulești, Grivița, Băneasa, Aviației și Petricani ar fi costat aproape 1,6 miliarde de euro, ceea ce înseamnă peste 123 de milioane de euro pe km.
Un calcul arată că ar fi nevoie de 200.000 de euro încasați zilnic doar pentru a acoperi dobânzile bancare pentru suma respectivă. Câte mașini ar trebui să treacă pe noua șosea în fiecare zi și cât de mare ar trebui să fie taxa pentru a strânge această sumă?
Şoseaua măsoară 55 de kilometri lungime şi va fi realizată etapizat, iar 550 milioane euro vor costa nu