Piaţa auto a scăzut în primele zece luni cu 9,8%, chiar dacă în ultimele patru luni, iulie-octombrie, au fost raportate creşteri faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, informează Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
"În ultimele luni (iulie-octombrie) vânzările raportate au înregistrat creşteri faţă de lunile similare din 2012, fapt ce face ca pentru aceste 4 luni 2013 să consemnăm o creştere medie de 2,9% faţă de aceeaşi perioadă din 2012, din care la autoturisme, de 7,9%. Cu toate acestea, pe totalul celor 10 luni din 2013, avem o scădere generală a pieţei de 9,8%, din care la autoturisme de 8,3%", se arată într-un comunicat de presă.
APIA precizează că şi pe plan european se observă o evoluţie negativă a principalelor pieţe europene pe ansamblul celor 10 luni din 2013, astfel: Franţa -7,4%, Italia -8%, Germania -5,2%).
"În continuare, vânzările pe piaţa din România sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (73% din totalul la 10 luni). In ceea ce priveşte situaţia pe luna octombrie, raportul este şi de această dată favorabil achiziţiilor realizate de către persoanele juridice care reprezintă 71% din total. Oricum, pe fondul demarării Programului < Rabla >, în ultimele patru luni (iulie-octombrie), situaţia s-a mai echilibrat faţă de primele luni ale anului, când acest raport era net în favoarea persoanelor juridice (peste 80%)", arată APIA.
În aceea ce priveşte producţia naţională, la un volum total de 339.166 unităţi fabricate în 10 luni, se înregistrează o creştere de 21,9% faţă de anul 2012, cifră datorată în exclusivitate producţiei de autoturisme care înregistrează o creştere de 27,1% (volum total 339.150 unităţi). In cifre absolute, fata de aceeaşi periodă din 2012, au fost fabricate in 2013 cu 61.035 mai multe autovehicule.
Volumele cele mai mari le-au înregistrat Dacia