Un patron „fugit" peste Dunăre a acceptat să vorbească cu RL.
Fiscalitatea ridicată, dar şi birocraţia stupidă l-au determinat pe Adrian Rădulescu, patronul unei mici firme de intermediere în transporturi, veche pe piaţă de şapte ani, să îşi mute afacerea peste Dunăre, la Ruse. Acesta a acceptat să îşi explice decizia într-o discuţie purtată cu România liberă.
Adrian Rădulescu este un tânăr care a decis în 2004, la vârsta de 28 de ani, să îşi înfiinţeze propria sa firmă de intermediere în transporturi. Timp de şapte ani, de la vârsta de 21, el lucrase la trei astfel de firme şi învăţase cum merg lucrurile. Firma ADD Cargo SRL, al cărei acţionar a devenit, avea drept obiect de activitate zona pe care o stăpânea cel mai bine, respectiv activităţi de expediţie în transporturi. Companiile de tipul ADD Cargo SRL, numite case de expediţie, nu sunt doar nişte firme ce iau dintr-o parte şi dau în alta, ele adăugând valoarea adăugată serviciilor de transport rutier, naval, aerian sau feroviar.
Ele preiau comanda unui transport de la o companie care doreşte să trimită sau să primească marfă, o dă mai departe unei firme de transport, oferind clienţilor lor servicii cu valoare adăugată, precum optimizarea timpilor, a costurilor şi a modurilor alese de transport (rutier, feroviar, aerian, naval), în funcţie de mărfuri. Ele nu efectuează fizic transportul, dar îl comandă transportatorilor în numele clienţilor lor şi îşi reţin un adaos.
Pe piaţa românească a serviciilor de expediţie activează atât firme mici, precum ADD Cargo SRL care a ajuns la 20 de angajaţi, cât şi giganţi mondiali cu aproape 100.000 de angajaţi şi 2.000 locaţii în toată lumea.
O garanţie comercială unică în UE şi anticoncurenţială
Acum însă Adrian Rădulescu îşi iubeşte la fel de mult afacerea ca şi în 2004, când a început-o, însă nu mai e atât de convins că trebuie să o păstr