Kaspersky Lab Romania si Bulgaria, filiala producatorului rus de solutii de securitate pentru computere, are un nou partener de distributie pe aceste doua piete, semnarea acestui contract venind la doar trei saptamani dupa ce compania a anuntat un parteneriat cu reteaua Domo.
„Negocierile au inceput la jumatatea acestui an pentru ca am vrut ca pana la sfarsitul lui 2009 sa mai avem cel putin un nou distribuitor”, a declarat pentru Wall Street, Teodor Cimpoesu, Managing Director Kaspersky Lab Romania si Bulgaria.
El nu a oferit detalii despre identitatea companiei de distributie, numele acesteia urmand a fi anuntat pe 17 august.
Totodata, in luna septembrie, Kaspersky va numi un channel manager pentru piata de retail, procesul de recrutare al acestuia incepand din luna iunie. Pentru aceasta pozitie, conducerea Kaspersky a avut de ales dintre aproximativ 1.200 de CV-uri, in lista finala fiind 20 de aplicatii.
Chiar daca aceste decizii sustin mai ales distributia produselor catre utilizatorii individuali, in acest an, ponderea veniturilor de pe segmentul consumer a inceput sa scada in favoarea celor de pe segmentul de business. Astfel, in timp ce anul trecut 60% din venituri proveneau din segmentul consumer, in primul semestru din 2009 acestea au reprezentat 50%.
„Credem ca avem sanse ca in a doua jumatate a anului sa ne atingem tinta de 60% pe segmentul de business mai ales ca ne favorizeaza contextul, multe dintre companiile de pe piata high-end orientandu-se catre solutii mai ieftine. De asemenea, utilizatorii de pe piata low-end aleg produse mai scumpe”, a explicat Cimpoesu.
Anul trecut Kaspersky Lab Romania si Bulgaria a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ un milion de euro, 90% din venituri provenind de la filiala locala.
In 2008, piata de soft de securitate a fost de aproiximativ 7 milioane de euro, Cimpoesu